RRTV jako banda sprosťáků

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání dostala po olympijských hrách desítky stížností od diváků, kterým se nezdálo umístění reklamních spotů propagujících prostředek na povzbuzení erekce. Odpověď, kterou tito diváci dostali, šokuje nejen svojí hloupostí, ale rovněž i nehorázností a sprostotou.

V prvé řadě RRTV stížnosti odmítla s odůvodněním, že jednak nešlo o reklamní spoty, ale o sponzorské vzkazy, díky čemuž se prý omezení cílené na reklamu na toto nevztahují, jednak prostředek na povzbuzení erekce prý nemůže být erotickým výrobkem, protože je doplňkem stravy. RRTV rovněž ujistila, že “propagace doplňku stravy podporujícího erektilní funkce nelze považovat a priori za rozpornou s dobrými mravy” – s čímž snad lze souhlasit, ovšem stížnosti přece mířily na časové umístění této propagace – a jeho nezávadnost by se už z hlediska dobrých mravů obhajovala mnohem hůř.

Člověk, který si onen tzv. právní rozbor přečte, se jen těžko zbaví dojmu, že jej psal dokonalý blbec. Případně notně bezcharakterní a nepříliš schopný právník ve službách ČT. Nicméně i kdybych připustil, že to neuvěřitelné kroucení se mezi paragrafy je logicky v pořádku a odpovídá reálnému stavu naší legislativy, která umožňuje podobnými triky legálně proklouznout s reklamou na erekci podporující prostředky do takového času, nic z toho nemůže omluvit text, který se objevil v závěru odpovědi a který nemohu chápat jinak než jako vrchol sprostoty a úmyslné urážení stěžujících si diváků.

Cituji doslova:

Na základě dopisové odezvy, kterou sponzorské vzkazy vyvolaly, je nutno usuzovat, že někteří rodiče by uvítali, kdyby se reklamy na podobné prostředky ve vysílání vůbec nevyskytovaly. Vadí jim, pokud se děti ptají, k čemu slouží nabízený produkt, co je to erekce apod. Stejný problém mívají rodiče například i s reklamami na dámské vložky. Je však nutné konstatovat, že problémem v tomto kontextu není ani tak propagace těchto produktů jako neschopnost rodičů hovořit s dětmi o choulostivých tématech. Řešením je naučit se s dětmi vhodně komunikovat i o citlivých, nicméně přirozených, otázkách vhodnou a pro děti srozumitelnou formou.

Tedy pokud máte pocit, že reklamy na prostředky povzbuzující erekci by neměly být umísťovány do doby, kdy televizi sledují děti, jste podle RRTV neschopný puritánský rodič, co neumí s dětmi mluvit o sexualitě – což vám taky tento orgán s radostí a bez obalu sdělí.

Co dodat? RRTV je volena poslanci. Je orgánem, který má sloužit této zemi a jejím občanům. Rozhodně tu není od toho, aby občany takovýmto způsobem urážela – i kdyby snad měla pravdu. V tomto případě ale rada pravdu nemá a navíc uráží občany, kteří se “provinili” jen tím, že jsou mravně vyspělejší, než ona sama.

Příspěvek vyšel i na stránkách časopisu Duše a hvězdy, kde se k němu lze vyjádřit v moderované diskusi.

Autor: Ignác Pospíšil | čtvrtek 6.9.2012 20:13 | karma článku: 28,03 | přečteno: 1410x
  • Další články autora

Ignác Pospíšil

Pád papeže showmana?

28.8.2018 v 12:14 | Karma: 40,30

Ignác Pospíšil

Proč Alfie Evans musí zemřít

25.4.2018 v 21:32 | Karma: 30,80

Ignác Pospíšil

Lidovecké vystřízlivění

20.7.2017 v 7:10 | Karma: 25,30

Ignác Pospíšil

Lidovecká kouřová clona

25.10.2016 v 20:51 | Karma: 39,98

Ignác Pospíšil

Mýtus výprasku

5.9.2016 v 7:48 | Karma: 18,88

Ignác Pospíšil

Philip F. Lawler: Ztracení

11.8.2016 v 1:29 | Karma: 19,26

Ignác Pospíšil

Lež, která nás zahubí?

3.8.2016 v 23:43 | Karma: 32,72

Ignác Pospíšil

Bellen prohlášen za vítěze

23.5.2016 v 17:16 | Karma: 40,36

Ignác Pospíšil

A proč neznárodnit i Agrofert?

12.5.2016 v 23:42 | Karma: 33,07

Ignác Pospíšil

Odešel Antonin Scalia

14.2.2016 v 6:43 | Karma: 18,13
  • Počet článků 262
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1599x
Katolík, novinář a komentátor. Vydavatel a šéfredaktor časopisu Duše a hvězdy.