Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

brundibar01

19. 10. 2009 21:40
bible

„Já dosvědčuji každému, kdo slyší slova proroctví této knihy: Kdo k

nim něco přidá, tomu přidá Bůh ran popsaných v této knize. A jestliže

kdo ubere ze slov knihy tohoto proroctví, tomu Bůh odejme podíl na

stromu života a místo ve svatém městě, jak se o nich píše v této knize.“ (Zj 22,18-19)

0 0
možnosti

Forrrest

17. 9. 2009 2:55
Křesťané, neposkvrněni inteligencí...

bible, Zjevení 14/4: To jsou ti, kdo NEPORUŠILI SVOU ČISTOTU se ženami a zůstali panici. Ti následují Beránka, kamkoli jde. Ti jako první z lidstva byli vykoupeni Bohu a Beránkovi.

Co se týká dědičného hříchu, ten je jedním z NEJNEMORÁLNĚJŠÍCH křesťanských dogmat!!!X Přenášení trestu na !!NEVINNÉ!! lidské bytosti. Psycho představa, že se rodíme jako zmetky, a že pouze církev s jejím křtem nás může napravit.

Na druhou stranu, proč na tom církev trvá... lze pochopit až příliš snadno!Rv;-€

0 0
možnosti

Ignác Pospíšil

17. 9. 2009 8:35
Re: Křesťané, neposkvrněni inteligencí...

Dědičný hřích není ani tak trst, jako spíše důsledek...

0 0
možnosti

leonet

9. 9. 2009 20:40
Dogma. Velmi poučný film.

Viděl jste tento film? Podívejte se a pak ......

Ono to je vše trochu jinak, jednou možná pochopíte. Hezký večer.

0 0
možnosti

Ignác Pospíšil

10. 9. 2009 7:12
Re: Dogma. Velmi poučný film.

Podobně pokleslé komedie sice člověka mohou pobavit, ale rozhodně bych je nepovažoval za poučné... :-)

0 0
možnosti

rudolfo brauning

9. 9. 2009 13:19
Ano, mate pravdu autore

leto tento rok opravdu nestalo za nic.

0 0
možnosti

Ignác Pospíšil

9. 9. 2009 13:44
Re: Ano, mate pravdu autore

:-) To je taky pravda... :-)

0 0
možnosti

admiral666

9. 9. 2009 13:18
odstraneni dedicneho hrichu

Je li pravda, ze jdeme diky dedicnemu hrichu automaticky do pekla (hura ;-D) a jen diky uvereni v Jezisovu obet, ze vzal hrichy na sebe mame moznost d.h. potlacit, tak jak mohli lide pred Jezisem, vc. jeho matky, nejaky dedicny hrich mit, kdyz ho jeste nemeli jak odstranit, kdyz jeste ho Jezis nemohl vzit na sebe, pac se nenarodil?

0 0
možnosti

jjs

9. 9. 2009 13:50
Re: odstraneni dedicneho hrichu

Vzhledem k jeho budoucím zásluhám.

Stav dědičného hříchu neznamená, že člověk jde do pekla. Peklem může být trestán jen ten, kdo něco osobně spáchal. Tento stav znamená, že člověk nemůže být spasen. Pokud nemá osobní hřích, ale není zbaven dědičného hříchu (jako je tomu u nenarozených dětí), pak jeho osud není jistý. Existuje hypotéza tzv. limbu, tedy místa, kde není utrpení, ale ani nadpřirozená blaženost. Možnost přirozené blaženosti tím není popírána. Před Kristovým příchodem byli spravedliví od počátku světa shromážděni na místě zvaném limbus patrum (předpeklí), odkud je Pán Ježíš pos vé smrti vyvedl do nebeské slávy (to je právě míněno slovy Kréda "sestoupil do pekel"). Zavržení v pekle zůstali.

0 0
možnosti

petrph

9. 9. 2009 10:47
Ono je to trochu jinak

Malér je v tom, že v Bibli  se termín Neposkvrněné početí nikde nepoužívá  - možná někdo uvede, kdo toto dogma později stvořil, a jak ho vykládá.

V Bibli je psáno - "shledalo se, že počala z Ducha svatého (Matouš), "sestoupí na tebe Duch svatý" (Lukáš) - což se týkalo právě narození Krista.

Ostatně , právě z Lukáše je patrná milost Boží, které se Marii dostalo.

Další, jiný, přirozenější výklad ani není možný, už v Bibli je psáno, že Ježíš měl sourozence (Jakub, bratr Páně)..

0 0
možnosti

jjs

9. 9. 2009 10:54
Re: Ono je to trochu jinak

V tom není vůbec žádný malér. Bible je písemný záznam Božího Zjevení, kde nutně nemusí být vše, co Bůh zjevil. Nicméně biblický doklad o Neposkvrněném početí je kupříkladu Pozdravení andělské (milostiPLNÁ - žádný člověk před Kristovou výkupnou obětí nemohl být milostiplný!). Bratři Páně znamená zkrátka a dobře Ježíšovi příbuzní podle tehdejšího způsobu vyjadřování.

0 0
možnosti

DanielPuschman

9. 9. 2009 10:15
alma

Pokud jde o početí Krista, rád bych připomenul známý problém kolem překladu. Ale pokud jde o početí Marie a absence dědičného hříchu, prosím o případné podrobnější vysvětlení. Z čeho to křesťané odvozují, čistě z toho, že se stala Kristovou matkou, nebo je tam ještě něco navíc?

0 0
možnosti

Albert.Pes

9. 9. 2009 9:36
Jelikož

patřím do té druhé skupiny věřících, tak si alespoň trochu rýpnu. Proč bych měl v NPPM (víme, oč jde...) věřit? Dle mého soukromého názoru je to ptákovina, navíc nemá žádný podklad v Bibli. K čemu je NPPM dobré? A k čemu je mně/Vám/komukoliv věřícímu užitečné? 

0 0
možnosti
  • Počet článků 262
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1599x
Katolík, novinář a komentátor. Vydavatel a šéfredaktor časopisu Duše a hvězdy.