Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

Před Bohem se kleká na prvé koleno, před králem na levé koleno. Toto pravidlo bylo zavedeno ve středověku, ale platí jen v oblastech katolických a dříve katolických.

Já ovšem klekám jen na levé koleno, neb pravé mne bolí. A koho bolí obě kolena nebo má potíže se zvednout, ten samozřejmě nemusí klekat vůbec.

0 0
možnosti
JN

Já jsem si v životě neklekl ani před vlastním otcem, ani v době, kdy byl pro mě větší autoritou než nějaký bůh nebo král.

Ale mnohokrát jsem si klekl na obě kolena před ženou.

2 0
možnosti
JN

A smí se na kostelní věž vyvěšovat politické transpartenty?

0 0
možnosti
JC

Je to hanebnost a urážka všech věřících.

1 0
možnosti
II

Smí se v kostele prdět?

2 4
možnosti
DR

Skutečně si autor článku myslí, že si Ježíš Kristus potrpěl na takový formalismus hraničící s pokrytectvím?

1 4
možnosti
Foto

Připadá mi trochu zbytečné sepisovat instrukce pro chování v kostele, když je většina kostelů zavřená a člověk se tam nedostane. Pamatuji si, že když jsem byla malá, byly kostely otevřené celý den, dnes tam člověk může nakukovat přes sklo a mříž. Když jsem se chtěla podívat v květnu do kostela v malé obci, bylo mi řečeno, že otevřeno je celý den na konci srpna, když je pouť.

0 2
možnosti
II

To zas chápu. Páč se v těch kostelech po Velké sametové začalo hrozně krást.

1 0
možnosti
JT

Do kostela pri msi chodim jen jako doprovod, takze neklekam, nekrizuju se a nekynu. Jen tam tise sedim, abych nerusil. Z nabozenskych ukonu provadim jen vstyk a sed podle ostatnich. Nic nerikam a myslim si o tom svoje.

6 1
možnosti
JN

V tom případě si dovoluji upozornit, že to prkno  před lavicí není opěrka pro zablácené boty, ale klekátko.

1 0
možnosti
  • Počet článků 262
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1599x
Katolík, novinář a komentátor. Vydavatel a šéfredaktor časopisu Duše a hvězdy.