Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AH

nyny.

29. 7. 2010 15:42
hmm

v mnohém bych s vámi souhlasila, ale nedokážu si představit žádnou knížku, ve které by byla kladná identifikace s vírou či náboženstvím.O víře jako takové dítě těžko bude číst. Klasická literatu s tématem pracující jako s běžnou součástí života je podle mne pro váš názor výrazně škodlivější, protože ukazuje lidi takové jací jsou, ale navíc i fakt, že tací jsou přestože jsou věřícími tzv. dobrými křesťany. Inu provést jakékoli charakterové svinstvo a pak se vyzpovídat a ještě patřit k tzv.oporám společnosti. No a krom toho jako matka bych si vyprosila, aby mi do títěte někdo tloukl bludy či ho vedl k poklonkování ke kléru. To nechť si řeší rodiče stejně založení příslušně zaměřenou školou.Ale co do výuky bezesporu patří je, že nejvíc krve a hnusot se lidstvo dopouští ve jménu víry, různých bohů a různých náboženství.

0 0
možnosti
KX

kion xy

29. 7. 2010 15:22
Vcelku souhlas

R^

0 0
možnosti
VNP

veš na pleši

29. 7. 2010 13:02
Připomínáte mi

Vieweghovu výchovu dívek v Čechách a vzdychání autora Otázek mladých lidí: "Zamilované romány mohou být napínavé. Poskytují však zdravý názor na manželství?" Třeba bych i souhlasila, lidi pak očekávají romantiku a slastné zamilování do skonání světa, ale to by podle Vás jediným vhodným kritériem bylo chození do kostela? To by pak jako jediná vhodná literatura zbyla Kája Mařík a Marryatův Miloslav Vlnovský... plus asi Katechismus pro nižší třídy základních škol. Trochu málo, ne? Co Vám vadí na verneovkách či foglarovkách? Co Vám tak vadí na Bravu? Tam je jen vidět, co většinu mládeže zajímá, a zákazem to rozhodně nezměníte. Lepší odpovědi odborníka než anonymní internetová Zpovědnice.

0 0
možnosti
TV

tomtop

29. 7. 2010 14:15
Re: Připomínáte mi

autor vám určitě odpoví fundovaněji ... podle mě hledá děcko u určitém věku hrdiny, vzory ... ty prvotní jsou samozřejmě v rodině, ty další mu dává "společnost" ... a pokud převezme názor společnosti kolem sebe, že styl života podle Brava a podobné jsou to nejlepší, pak se nesmíte divit, když to dítě disponuje názorem, že v 15ti už každej přece "ojel" pár holek a že sex na 1 noc je normální, stejně jako vyžadovat po rodičích nákladné módní oblečení každý měsíc atd. .

Třeba Foglar mě provázel několik let, aniž ohrozil můj názor na svět a změnil mou víru .... toto autor myslím lehce přehnal, ne každému postačí časopis pro ministranty a Kája Mařík ... normální kluci hledají něco jiného a zrovna Foglar vede ke zdravějšímu vidění světa (byť trochu idealistickému) ... pořád lepší než číst o drogách a sexu.

0 0
možnosti
PB

technik4

29. 7. 2010 10:58
Anoano

autor si stěžuje, že svět, dokonce svět umělecký, je většinově špatný. A identifikuje se s to jedině správnou věřící menšinou. Tudy cesta nevede. Buď dokážete své děti vychovat v duchu svých názorů - navzdory tomu, že Vám to bude zbytek světa kazit. Nebo ---?

To je právě to, co mne neobyčejně popuzuje, trend militantní víry. Nestavte prosím svůj světonázor, který z Vás jistě dělá lepšího člověka než jsem já - nestavte ho nad ostatní. Nechlubte se, nedávejte na odiv svou víru. Buďte lepším člověkem. Žijte kvalitnější život. Za pět generací se to třeba ukáže. Ale nelezte s tím furt do veřejného prostoru. Nechte to všechno působit samo a přirozeně.

0 0
možnosti
JC

Jarcho

29. 7. 2010 8:45
Sice Vám rozumím,

ale upozorňuji, že třeba takový Kája Mařík je k uzoufání nudné čtení.

0 0
možnosti
TV

tomtop

29. 7. 2010 14:15
Re: Sice Vám rozumím,

mě to docela bavilo, ale pak jsem nutně musel změnit žánr ...

0 0
možnosti
I

ika

29. 7. 2010 8:34
K té Lanczové :

když jsem si jednu knížku přečetla, připadalo mi od učitele dost odvážné, že to dal dětem jako povinnou četbu.;-D

0 0
možnosti
  • Počet článků 262
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1599x
Katolík, novinář a komentátor. Vydavatel a šéfredaktor časopisu Duše a hvězdy.